Wednesday, February 9, 2011

RND projek baru kat rumah

aku ada buat RND kat rumah (tanaman cili & terung)tgk dr segi tumbesaran ok jln baik...pembajaan dan penjagaan yg dibuat nmpk menjadi, rsnye da bleh la buat second projek tanaman cili & terung.

projek yg first aku buat x ada rakan kongsi, sebabnye aku nak try dulu cam maner ok ke x kot2 krg ajak partner wat prjk x brape nak jln gaduh plak jd nyer. tp yg second prjk nih rsnye ok dan da ade 2 org partner yg nak joint prjk ni ngan aku. jd x la susah aku wat kerja sorg2, ade la jgk partner yg bley di kerah tenaga, modal pun jimat skit (kongsi 3 org) paper pon kt tggu da tgk ape jd prjk ke2 nih. insyallah bln 3 @ 4 ni jln la prjk ni. lada & terung x mcm tebu, coz dia cepat kuarkan hasil tp penyakit kene jaga2 slalu lau x habis semua hasil. kene sentiasa jaga, slalu meracun & buat observations slalu untuk elakkan penyakit dan blh mnybabkan pokok mati & kt rugi teruk.





No comments:

Post a Comment